(official homepage)
In december 2018 we will release a new album with 12 new songs. But we want to release each song apart through the year. Every month a new one will be launched on itunes/spotify through Trisol. Each song will be created, mixed and finished before we start other ones. Why? Each song is a world on its own: a different story, atmosphere and sound. We want to have another approach than the usual, when a band goes into the studio with a amount of songs, and finished them as a whole, with a same global sound.
In a way, we start an album without being an album. And also not knowing how it will sound at the end. That makes it a whole different approach. And it makes us curious. It’s like an adventure.
In the end we have 12 songs that are also inspired by the month we are releasing it.
Winter will be different than Autumn. Maybe darker. Maybe warmer. We don’t know. Every song gets a special artwork and sleeve so they all look like singles. We are also working on video material to release with every track.
First single: ‘Blood Crystals’.
Blood Crystals will be released by Trisol Music Group on 02/02/2018!
(http://the-arch.labellos.de/)
The Arch sind eine belgische Elektro-Wave Band, die 1987 ihre erste Demo "Revenge Revival" veröffentlichte, welche sofort ihren Weg auf den Sampler EXPO87 fand. Die Musik von The Arch ist gekennzeichnet durch eine Mischung aus Samples, Synths und Gitarren. Der Einflussfaktor der einzelnen Elemente änderte sich über die Jahre und so ist eine Einordnung der Band selbst in das Genre Crossover eigentlich nicht richtig. Während bei einem ihrer bekanntesten Tracks "Babsi ist tod!" von ihrer Debüt-LP "As quiet as..." (1987) noch der Wave-Faktor und typische, ruhigere Rockgitarren im Vordergrund standen und eine gewisse Härte erst durch die Vocals entwickelt wurde, ging es auf "Ribdancer" (1991) schon wesentlich härter zur Sache. Der Sound ist kraftvoller und insgesamt runder. Stücke aus den neueren Jahren der Band klingen hingegen wieder wesentlich elektronischer. Sphärische Keyboardsequenzen und zum Teil weibliche, melodiöse Gastvocals stehen im Gegensatz zu tanzbaren, beatlastigen Stücken, die an Bands wie beispielsweise Mao Tse Tung Experience mit ihrem "Irregular Times" erinnern.