Facebook profile picture

NOVAkILL (AUS)

Info

(https://www.metropolis-records.com/artist/novakill)

Novakill began in 1996 when Bones, performing solo as Deathly Quiet!, started organizing acts to bring more electronic music to Sydney. Here he met Sik, who at the time was creating dark electro music with his brother. Together, Bones and Sik started Sydney's first all industrial club night, Virus. Shortly after, titling themselves Novakill, they began making edgy electronic music together.

Between 1997 and 1998 Novakill released three tracks on different local and overseas compilations. At this same time while preparing to record their first full album, the duo experimented with software sequencers and virtual instruments. This brought on a new artistic direction and sound construction. In order to explore this newly realized technology they decided to delay the album.

In 2002 they finally began work again on their first album, Hard Tech for a Hard World. Due to the demanding work schedules of both members the progress was sluggish, however, they managed to complete the album by mid 2003. Upon hearing the demo, Metropolis Records signed the Australian act for North America.

Hard Tech for a Hard World represented not only an original and creative breakthrough resulting from years of hard work but also a seven year chronicle of NOVAkILL. The ten track album covered the full Electro-Industrial gamut with the slow, churning menace of "Skreamflesh" and "Obsession" to the adrenaline rush of "Suffering" and "Psykobomb". With striking beats and unrelenting basslines Hard Tech for a Hard World is intended for the dance floor.

During Hard Tech's long gestation period Novakill continued to write new material, and had half an album's worth of songs almost complete when Hard Tech was finally released. With the first album barely out the door, they started work on the follow-up, finishing off new songs and whipping a few old ideas into shape. For 2005, the fruit of their labor is ready to be unleashed. Dark, aggressive and hard, Kill Everyone is a great reminder of the hostile roots of EBM while managing to not sound dated. Featuring ten new tracks and updated versions of "Shoknova" and "Western Zone," Kill Everyone is set to take control of the American electro scene.

(http://www.poponaut.de/novakill-danger-p-15117.html)

NOVAkILL melden sich im Jahr 2016 zurück, und das mit dem stärksten Album ihrer 20 jährigen Bandgeschichte: (D)ANGER! Und wie immer bei NOVAkILL ist der Name Programm. 6 Jahre haben die beiden Soundtüftler, Sik und Bones, von NOVAkILL an diesem monumentalen Werk gearbeitet. Das Ergebnis der langen Arbeit, ein Album, bei dem jeder Song das Potential zur Single hat. Sei es das atmosphärische dichte und treibende "Gone" oder der krachende Club Hit "Zombie Killerz".

Hier werden klassische EBM Elemente mit Punk versetzt. Somit liegt hier nicht einfach ein Retro EBM Album vor sondern ein Album mit einem frischen Cyberpunksound der seine Wurzeln aus den 80er Jahren nicht verleugnen kann, trotzdem aber frisch und Zeitgemäß klingt.

Die Frische und Intensität des neuen Albums ist auch auf die neue Herangehensweise bei der Komposition der Songs zurückzuführen. Haben beide Bandmitglieder früher getrennt an den Einzelnen Kompositionen gearbeitet, so wurde diese Herangehensweise über Bord geworfen und alle 11 Songs sind das Ergebnis einer engen Kollaboration beider Bandmitglieder. Somit waren die Bedingungen perfekt, um ein in sich geschlossenes Album, das vom ersten bis zum letzten Song funktioniert, abzuliefern. Hier muss kein Song geskipt werden.

Auf (D)ANGER treten die Noise und Industrial Elemente der Früheren Alben ein wenig in den Hintergrund und schaffen somit Raum für ein dunkles atmosphärisches Klangerlebnis. Nichts desto Trotz wird jeder Song von einem starken Rhythmus und dem Chorus voran getrieben, der sich wie eine Welle aus purem Adrenalin aus den Boxen ergießt.

Tracks wie Waiting To Die, Crashing Down und Head On sind Futter für die Tanzflächen der Underground-Clubs und Favoriten für die Live-Shows wie Promised Land und Weapons Free sind mit ihrer puren Intensität voll am Maximum und werden jeden vor der Bühne mitreißen.